Friday Bite: Bol.com hevelt tv-budget over naar online

Een update op het gebied van social, marketing, reclame, technologie en andere spannende ontwikkelingen die wij voor jullie hebben gespot.


Bol.com hevelt tv-budget over naar online

Het heeft even geduurd maar Bol.com heeft besloten een gedeelte van het tv-budget over te hevelen naar online advertising. Ze merken dat de kracht van tv-commercials afneemt. Waarschijnlijk mede doordat de targeting online veel gerichter is.

Lees verder
Bron: Emerce.nl

Is Facebook straks een TV-kanaal?

Facebook is zelf al even bezig met content produceren, zo zouden er meer dan twintig films en series gepland staan. Het wordt gezien als een aanval op de traditionele televisie. Unieke, hoogwaardige eigen content blijft een interessante klantenbinder.

Lees verder
Bron: Marketingfacts.nl

ACM publiceert richtlijnen voor gebruikersreviews

De Nederlandse toezichthouder ACM heeft richtlijnen gepubliceerd waaraan sites met gebruikersreviews zich zouden moeten houden. Er gaat momenteel niks mis, maar sites kunnen wel transparanter zijn over hoe gebruikersreviews tot stand komen.

Lees verder
Bron: Tweakers.net