Friday Bite - De 50 beste advertenties: FeelMore50


De beste tv- en digitale advertenties van 2016

Bekijk de jaarlijkse ranglijst van de beste tv- en digitale ads wereldwijd in de FeelMore50 lijst. Hiervoor zijn 500 advertenties geselecteerd op hun effectiviteit.

Lees verder
Bron: Frank.news.nl

Mobile advertising 2017: overal en beter meetbaar

Er komen steeds meer mobile verticale videos en beter inzicht in data voor adverteerders over wat de impact en het effect is van mobile advertising. Ook in apps. 

Lees verder
Bron: Frank.news.nl

De revolutie van mediapodcasts

Heb jij ze al eens beluisterd? Podcasts zijn in opmars maar de vraag luidt: voegen ze iets toe aan de huidige stroom van media en marketingnieuws?

Tijdens het luisteren naar podcasts heb je — in tegenstelling tot bij radio — veel meer het gevoel dat de makers je vrienden worden, ook omdat ze precies over dát onderwerp praten waar jij ook interesse in hebt. Het fijne aan een aantal afleveringen luisteren is dat je wat grotere verbanden leert zien in de media, alsof je in de collegezaal van de onderschatte studie communicatiewetenschap zit. Je krijgt mee dat Facebook alleen interesse heeft in het zo lang mogelijk vasthouden van zoveel mogelijk mensen in plaats van dat het mensen wil informeren. Je leert kritisch kijken naar het Mediapark, waar een oude generatie de dienst uitmaakt die niets weet van de manier waarop jonge menden media consumeren. Voor Hilversum is Snapchat een verzameling jongeren met scheve petjes die hun zinnen niet goed af kunnen maken. Ze denken wellicht niet goed na over deze doelgroep. De vraag naar eerlijkheid, transparantie en beter wordt alsmaar groter. Daardoor hangt er verandering in de lucht. Podcasts kunnen hier prima in mee gaan, al is het aannemelijk dat deze verandering voor de hele media sector geldt.

Bron: Frank.news.nl