Friday Bite: Online in Nederland (nog) niet veilig


Nederlanders zijn online (nog) niet veilig
 

Het is voor de zoveelste keer bevestigd: Nederland heeft een grove inschattingsfout gemaakt wat betreft online veiligheid. Deze laatste waarschuwing werd gedaan door het Rathenau Instituut. De overheid en de Nederlandse bedrijven zijn onvoldoende beschermd tegen cyber-dreigingen. De manier waarop we met onze data omgaan is in de laatste paar jaar ontzettend veranderd dat het niet bij te houden is. De betere bedrijven hebben een goede manier om werknemers en klanten op een veilige manier op afstand te laten inloggen en eventueel zelfs al een partner gevonden die hen beschermt tegen DDoS-aanvallen. Dit is tegenwoordig wenselijk aangezien je als cybercrimineel alle soorten aanvallen gewoon kunt inhuren. 

Hiernaast zijn er nog de ZZPers die, vanwege het gebruik van onveilige WIFI-hotspots, een aanzienlijk risico lopen om te worden gehackt. Bijna negen op de tien ZZPers zegt zich bewust te zijn van deze gevaren bij het gebruik van netwerken in bijvoorbeeld Cafés, restaurants en flexplekken. Toch maakt 56 procent regelmatig gebruik van deze netwerken. Onnodig risico lopen is helemaal niet nodig. Vier tips voor veilig internet ‘on the road’. 

1: Installeer beveiligingssoftware op je smartphone, laptop en tablet.
2: Zorg ervoor dat he browser up to date is zodat je beschermd bent tegen de laatste virussen
3: Maak regelmatig back-ups van je bedrijfsgegevens. Als er iets mis gaat, gaat dat ik elk geval niet ten koste van de continuïteit.
4: Maak gebruik van beveiligde hotspots.

Lees verder
Bron: Emerce.nl, Dutchcowboys.nl
 

De verkiezingen in Google

Draait het bij de verkiezingen om de politieke partij, of om de lijsttrekker? Een vraag waarop wetenschappers en journaliste zich al lang stukbijten. Er zijn verschillende manieren om hier antwoord op te geven. Een daarvan is het aantal zoekopdrachten dat wordt gedaan in Google.

Lees verder
Bron: Dutchcowboys.nl

Eerste hulp bij een consumentenboycott
 

Slechtere publiciteit kun je je als merk niet wensen. In het huidige social media tijdperk is het organiseren van een boycotte makkelijker dan ooit. En gevaarlijker. Wat te doen bij een boycott zoals bij Uber?

Lees verder
Bron: Frank.watching.nl